Chrupiące, czekoladowe płatki śniadaniowe

    To z pewnością wymarzone śniadanie dla łakomczuchów. Płatki są chrupiące, i choć do końca nie odzwierciedlają smaku chrupków do mleka, są naprawdę smaczne. Może nie na codzień, ale od czasu do czasu można sobie zafundować takie śniadanko. Może pokombinujeby ze smakami? Proponuję pomarańczowe z kawałkami czeklady (która będzie się pięknie rozpuszczać w gorącym mleku) i orzechowe cappucino ;)





Składniki:
  • 30 g masła
  • 2,5- 3 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 3-4 łyżki kakao
  • 1/4 szklanki mleka, lub trochę mniej
  • 4 łyżki wody gazowanej
  • po 1/4 łyżeczki sody i proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Mąke posiekać z masłem, dodać pozostałe suche składniki, wymieszać. Wlać wodę i mleko, zagnieść ciasto. Chłodzić 5 minut w zamrażarniku. Na omączonej stolnicy rozwałkowaćna grubość 2-3 mm, wykrawać małe ciasteczka. Piec 15- 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Podawać z mlekiem lub jako przekąska. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Ale wspaniały przepis! płatków jeszcze nie robiłam, ale tak lubię je jeść, że na pewno niedługo spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. różne śniadaniowe produkty można przygotować samemu - chleb, granolę, musli.. ale takie cudowne chrupki śniadaniowe, o tym nie pomyślałam :) jestem wielkim śniadaniowym łakomczuchem i takimi gwiazdeczkami nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW!!! Bardzo lubię takie chrupiące płatki, ale do tej pory nie pomyślałam nawet, że można je wykonać w warunkach domowych! Wielkie dzięki za przepis i inspirację do eksperymentowania w tej sferze. "Smacznego" dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis na pewno kiedyś wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł! napewno skorzystam :) urocze są!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem - absolutny 'must have' jak ma się dzieci - można z nimi zrobić płatki zamiast kupować sklepowe!! Na pewno wypróbuję!!

    OdpowiedzUsuń
  7. jak te gwiazdki czekoladowe z Milki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno wyprubuję. Mam nadzieję że będą lepsze niż te sklepowe :D

    OdpowiedzUsuń