Czekoladki z nadzieniem malinowym

    To propozycja dla tych z Was, którzy lubią robić domowe słodycze :) Czekoladki są łatwe w przygotowaniu, chociaż niekoniecznie szybkie, bo dokładne wypełnienie zagłębień czekoladą jest nieco pracochłonne. Swoje czekoladki nadziałam musem z malin, Wy za to możecie użyć własnych ulubionych owoców ;)





  • 100 g (tabliczka) czekolady 
3/4 tabliczki czekolady rozpuścuć w kąpieli wodnej. Za pomocą małej łyżeczki rozprowadzić jej warstwę we wgłębianiach foremki (zapełniłam 12). Wstawić do zamrażarki na 5- 10 minut.
nadzienie:
  • 1/2 szklanki malin (użyłam mrożonych)
  • łyżka cukru pudru
  • łyżeczka cukru z wanilią
  • łyżeczka soku z cytryny
  • opcjonalnie: łyżeczka rumu
W czasie gdy czekolada zastyga przygotować nadzienie. Maliny zmiksować na mus. Przetrzeć przez sito, by pozbyć się pestek (możecie pominąć). Do musu dodać cukier puder, cukier z wanilią, sok cytrynowy i rum.
Zastygnięte, czekoladowe skorupki wypełniać do 3/4 wysokości nadzieniem i znów mrozić około 30- 40 minut. Rozpuścić pozostałe 25 g czekolady i dobrze wystudzić, cały czas mieszając. Całą powierzchnię czekoladek pokryć czekoladą, a po chwili zdjąć  nadmiar (np. za pomocą szpatułki do tortów albo noża). Ponownie wstawić do zamrażarnika na 10 minut. Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Mam identyczne foremki, więc niedługo u mnie też zagoszczą domowe czekoladki!
    te wyglądają strasznie smacznie. :))
    Życzę szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie urocze! chyba czas, abym kupiła foremki na czekoladki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia... A czekoladki muszą smakować iście niebiańsko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po wczorajszej przedwszesnej publikacji zastanawiałm się co to będzie, ale.. nie zgadłam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciałam kliknąć "zapisz", a wyszło, że opublikowałam ;) myślałam, że nikt nie zauważy, a jednak :)

      Usuń
  5. fantastyczny pomysł. Super foty! Szczęśliwego 2013!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam maliny, takie czekoladki po prostu muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekoladki fantastyczne ! Super ! Porywam kilka! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam czekoladki z malinami. W Chocoffee są takie z malinami i chili, coś pięknego.

    OdpowiedzUsuń
  9. czekoladki i to jeszcze z malinami ;) jak zawsze wiesz co dobre ;)

    OdpowiedzUsuń