Pierogi ruskie pełnoziarniste

   Pierogi ruskie z ciasta na mące pełnoziarnistej. Do nadzienia, oprócz posiekanej cebulki możecie też dodać startą na tarce marchew albo ulubione przyprawy. Niezależnie od tego, na jaki rodzaju mąki chcecie je prygotować, do ciasta warto dodać łyżkę oleju, żeby ciasto było elastyczne, a pierogi nie sklejały się podczas gotowania.


ciasto pierogowe:
  • 2 szklanki mąki pszennej,najlepiej pełnoziarnistej
  • około 1/2 szklanki wrzątku
  • szczypta soli
Mąkę i sól zalać wodą, wymieszać i odstawić do przestudzenia. Zagnieść ciasto podsypując lekko mąką.

farsz:
  • 200 g twarogu, najlepiej chudego
  • 200 g ugotowanych ziemniaków
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1/2 dużej cebuli
  • łyżka masła
  • 1/4 łyżeczki mielonego pieprzu
  • szczypta soli
 Cebulę drobno posiekać, zrumienić na maśle. Ziemniaki rozgnieść, dodać twaróg, śmietanę i cebulę, doprawić solą i pieprzem, wymieszać.
Z ciasta wykrawać koła, na każde nakładać po łyżeczce nadzienia, zlepiać brzegi. Wrzucać do wrzącej wody i gotować 2- 3 minuty po wypłynięciu. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Podoba mi się tak aodmian apierogów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam sama pierogów! Co najwyżej farsz do nich, który smakował mi o wiele bardziej niż kupny. Chyba czas pójść o krok dalej i zrobić takie pyszne pierogi w pełnowymiarowej wersji... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale genialnie wyglądają:) a przecież ruskie to najlepsze danie pod słońcem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och jaki ciekawy przepis, super wyglądają takie złociście brązowe pierożki:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj coś dla mnie, jak ja lubię takie przepisy. Wyglądają obłędnie i wypróbuję je na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie szukalem przepisu na ciasto z mąki pełnoziarnistej :) zaraz się za nie zabiera, moje jednak będą faszerowane mięskiem :)

    OdpowiedzUsuń