Drożdżówki z budyniem



ciasto:
  • 150 g masła
  • 500 ml mleka, najlepiej tłustego
  • 20 g suszonych lub 40 świeżych drożdży
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 100 g cukru
  • 700 g mąki
Masło roztopić w rondelku, zalać mlekiem, wymieszać i zdjąć z gazu. Drożdże świeże rozetrzeć z łyżeczką cukru. Do dużej miski przesiać mąkę, dodać sól, pozostały cukier, drożdże (suche albo rozczyn ze świeżych) i masło z mlekiem. Najpierw wymieszać drewnianą łyżką, potem zagnieść i dokładnie wyrobić ciasto. Odstawić do wyrastania na minimum godzinę. Po tym czasie Ciasto podzielić na 18- 20 części, formować kule i rozpłaszczać na wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić na około 30 minut, przez ten czas przygotować budyń.

masa budyniowa:
  • opakowaniu budyniu
  • 400 ml mleka
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
350 ml mleka zagotować. W pozostałych 50 ml rozpuścić budyń i cukier z wanilią, wlać do wrzącego mleka, energicznie wymieszać i odstawić do przestygnięcia.
W każdej drożdżowej kulce robić zagłębienie (np. naciskając  łyżeczką), w nie nakładać po 1- 2 łyżeczkach masy budyniowej. Piec około 25 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Smacznego!



10 komentarzy:

  1. jak ja lubię drożdżówki!
    domowe jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudowne zdjęcia! A jeśli chodzi o smak domowych drożdżówek, zawsze jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. alez ładne zdjęcia... nie mogę się napatrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie drożdżówki:) z makiem budyniem, pycha:D wolę je robić sama w domu bo te ze sklepu są bardzo słodkie:) pięknie Ci wyszły

    OdpowiedzUsuń
  5. O pycha, a zdjęcia niesamowite, jak zobaczyłam miniaturkę to byłam przekonana że to obraz!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój ulubiony rodzaj drożdżówek ;)Pozdrawiam,gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój ulubiony rodzaj drożdżówek <3 Pozdrawiam,gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. ale super! takie małe i urocze ;)

    OdpowiedzUsuń